Yakında, TÜYAP BÜYÜKÇEKMECE FUAR MERKEZİ, İSTANBUL

BASIN BÜLTENLERİ

  • 29 Kasım 2019

    The Flower and Plant Show'a 14,330 Ziyaretçi Geldi

    Türkiye’nin uluslararası ölçekteki ilk ve tek süs bitkileri ve peyzaj fuarı The Flower and Plant Show 2019 sona erdi. Tarsus Turkey tarafından Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği’nin (SÜSBİR) işbirliğiyle Tüyap Beylikdüzü’nde 11’incisi düzenlenen organizasyonu 931’i yurt dışından olmak üzere toplam 14.330 profesyonel ziyaret etti. 127 firmanın katıldığı fuarda iç ve dış mekan süs bitkilerinden çiçek ve çiçekçilik malzemelerine, fide ve tohumlardan dikey bahçe uygulamalarına, egzotik ağaçlardan milli bitkilere, sulama ekipmanlarından peyzaj uygulamalarına ve bahçe aksesuarlarına kadar 2019’un tüm yenilikleri bir arada sergilendi.

  • 30 Eylül 2019

    Süs Bitkileri Sektörü Yılı, 125 Milyon Dolar İhracatla Kapatmayı Hedefliyor

    Geçtiğimiz yıl ihracatını yüzde 17 arttırarak 100 milyon dolar hedefini yakalayan Türk Süs Bitkileri Sektörü, 2019 sonuna kadar yurt dışı satışlarını 125 milyon dolara çıkarmaya odaklandı. “Sektör olarak hedeflerimize doğru yürürken, tüm aktörlerin birlikteliği gerekiyor. Kasım ayında 11’incisi düzenlenecek Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair, sektörümüzü buluşturan en önemli adreslerden birisi. Firmalarımızın dışa açılması, ürünlerini yeni alıcılara sergilemesi ve böylece ihracatın arttırılması adına bu fuar büyük öneme sahip” diyen Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İsmail YILMAZ, birlik olarak ortak çabalarıyla fuarın Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen fuarlar arasına girmesini sağladıklarını söyledi. Yılmaz açıklamasında, bu yılki Flower Show İstanbul/Eurasia Plant Fair kapsamında, katılımcı firmaların satın almacılarla buluşmasını sağlamak üzere bir alım heyeti de organize ettiklerinin bilgisini de paylaştı.

  • 29 Haziran 2019

    5 bin üreticinin sesi olan SÜSBİR’de hedef, fuarla birlikte yeni pazarlara açılmak!

    2018 yılını 71,2 milyon dolar ihracatla kapatarak yaklaşık 10 milyon dolar cari fazla veren, 2019’un ilk dört ayında ise ithalatını yüzde 45 azaltan Türk Süs Bitkileri Sektörü, yeni pazarlara uluslararası fuarla girmeyi hedefliyor. Daralan ithalat pazarının yerli bitki kullanımı ile tamamlanması ve ihracatın artırılması yönünde çalıştıklarını söyleyen SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dündar, “Tarsus Turkey’in Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde 11.’sini düzenleyeceği Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul fuarına sahip olmamızı, sektörün şansı olarak değerlendiriyoruz. Fuarın bu yılki ana söylemi “size yeni pazarlar açmak için geliyoruz” oldu. Sektörümüzün de talebi bu yönde. Hem iç hem de dış pazardaki daralmayı önlemek için ihracat öncelikli olmakla beraber, belediyelerin bütçe kısıtları sebebiyle, yurt içindeki daralan pazar için de yeni satış kanallarına ihtiyacımız var. Bu doğrultuda fuarda kurulan ilişkilerin sürekli ticarete dönmesi en büyük beklentimiz” dedi.

  • 14 Mart 2019

    Uluslararası Flower Show İstanbul, 14 – 16 Kasım 2019’da!

    50 bin dekar alanda 1,2 milyar dolarlık üretim gerçekleştiren süs bitkileri ve peyzaj sektörünün 2019 buluşma tarihi belli oldu. Tarsus Turkey tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen Avrasya’nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul, 14-16 Kasım 2019 tarihlerinde gerçekleştirilecek. 11. kez kapılarını açacak fuarda iç ve dış mekan süs bitkilerinden çiçek ve çiçekçilik malzemelerine, fide ve tohumlardan dikey bahçe uygulamalarına, egzotik ağaçlardan milli bitkilere, sulama ekipmanlarından peyzaj uygulamalarına ve bahçe aksesuarlarına kadar yüzlerce yeni ürün, malzeme, ekipman ve teknolojiler bir arada sergilenecek. Aralarında belediyeler, kamu kurumları, inşaat ve peyzaj proje firmaları, turistik tesisler, yapı marketler, şehir planlamacıları ve mimarların da olduğu yurt içi ve yurt dışından binlerce alıcıyı ağırlayan Flower Show İstanbul, bu yıl da Türk süs bitkileri sektörünü dünyaya açacak.

  • 25 Şubat 2019

    Süs Bitkileri Sektörü, İhacata Dayalı Büyümeye Odaklandı!

    2018 ihracatını bir önceki yıla göre yüzde 10 artırırken, ithalatını yüzde 27,6 düşüren Türk Süs Bitkileri Sektörü, ihracatta yakaladığı ivmeyi devam ettirip hem yeni pazarlar bulmak hem de mevcut pazarlarla ticareti geliştirerek büyümesini sürdürmek istiyor. Sektörün çatı kuruluşu SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği), Tarsus Turkey ile birlikte düzenledikleri Avrasya’nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’u ise alternatif pazarlarda yeni ihracat kanallarına ulaşmada en önemli adres olarak görüyor. Flower Show İstanbul 2018 kapanış rakamları da bunu doğruluyor. 10.’su düzenlenen fuara yurt dışından gelen yeni yabancı ziyaretçi oranı yüzde 88,5 ile rekor düzeye ulaşırken, organizasyona 52 ülkeden alıcılar geldi ve üç gün boyunca milyonlarca liralık ticaret anlaşması gerçekleşti.

  • 15 Ocak 2019

    1,2 milyar dolarlık sektörün Adanalı temsilcileri kahvaltıda buluştu!

    Tarsus Turkey bünyesindeki CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile düzenlenen Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’un değerlendirme toplantılarının Adana ayağı Divan Otel’de yapıldı. 1,2 milyar dolarlık Türk süs bitkileri ve peyzaj sektörünün Adanalı üretici ve tedarikçilerini buluşturan toplantıda, sektör gündemleri, pazardaki sorunlar, çözüm önerileri ve bir sonraki fuardan beklentiler paylaşıldı. Toplantıda hazır bulunan firma temsilcileri 2019 için ortak hedeflerinin ihracat olduğunu söylerken, yurt dışı yeni ziyaretçi oranını yüzde 88,5’a çıkaran Flower Show İstanbul’un 28-30 Kasım tarihlerindeki 11’inci buluşmada da katılımcılarına yine alternatif pazarlar ve yeni ihracat kanalları açmasının beklendiği belirtildi.

  • 15 Ocak 2019

    1,2 milyar dolarlık sektörün Başkentli temsilcileri buluştu!

    Tarsus Turkey bünyesindeki CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile düzenlenen Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’un değerlendirme toplantılarının Ankara ayağı Holiday Inn Çukurambar’da yapıldı. 1,2 milyar dolarlık Türk süs bitkileri ve peyzaj sektörünün Başkentli üretici ve tedarikçilerini buluşturan toplantıda, sektör gündemleri, pazardaki sorunlar, çözüm önerileri ve bir sonraki fuardan beklentiler paylaşıldı. Toplantıda hazır bulunan firma temsilcileri 2019 için ortak hedeflerinin ihracat olduğunu söylerken, yurt dışı yeni ziyaretçi oranını yüzde 88,5’a çıkaran Flower Show İstanbul’un 28-30 Kasım tarihlerindeki 11’inci buluşmada da katılımcılarına yine alternatif pazarlar ve yeni ihracat kanalları açmasının beklendiği belirtildi.

  • 9 Ocak 2019

    1,2 milyar dolarlık sektörün İzmirli temsilcileri kahvaltıda buluştu!

    Tarsus Türkiye bünyesindeki CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile düzenlenen Avrasya’nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’un değerlendirme toplantılarının İzmir ayağı Ödemiş Güven Otel’de yapıldı. 1,2 milyar dolarlık Türk süs bitkileri ve peyzaj sektörünün İzmirli üretici ve tedarikçilerini buluşturan toplantıda, sektör gündemleri, pazardaki sorunlar, çözüm önerileri ve bir sonraki fuardan beklentiler paylaşıldı. Toplantıda hazır bulunan firma temsilcileri 2019 için ortak hedeflerinin ihracat olduğunu söylerken, yurt dışı yeni ziyaretçi oranını yüzde 88,5’a çıkaran Flower Show İstanbul’un 28-30 Kasım tarihlerindeki 11’inci buluşmada da katılımcılarına yine alternatif pazarlar ve yeni ihracat kanalları açmasının beklendiği belirtildi.

  • 2 Ocak 2019

    1,2 milyar dolarlık sektörün İstanbullu temsilcileri kahvaltıda buluştu!

    Tarsus Türkiye bünyesindeki CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile düzenlenen Avrasya’nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul’un değerlendirme toplantılarından ilki İstanbul’da yapıldı. 1,2 milyar dolarlık Türk süs bitkileri ve peyzaj sektörünün İstanbullu üretici ve tedarikçilerini buluşturan toplantıda, sektör gündemleri, pazardaki sorunlar, çözüm önerileri ve bir sonraki fuardan beklentiler paylaşıldı. Toplantıda hazır bulunan firma temsilcileri 2019 için ortak hedeflerinin ihracat olduğunu söylerken, yurt dışı yeni ziyaretçi oranını yüzde 88,5’a çıkaran Flower Show İstanbul’un 28-30 Kasım tarihlerindeki 11’inci buluşmada da katılımcılarına yine alternatif pazarlar ve yeni ihracat kanalları açmasının beklendiği belirtildi.

  • 13 Aralık 2018

    Avrasya’nın En Büyüğüne, 4 Kıtadan 15 Bin Ziyaretçi Geldi!

    CYF Fuarcılık tarafından SÜSBİR (Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği) işbirliği ile Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen Avrasya’nın en büyük bitki ve peyzaj fuarı Eurasia Plant Fair / Flower Show İstanbul, 4 kıtadan 15 bin profesyonel ziyaretçiyi ağırladı. Üç gün süren fuarda, yurt içi ve yurt dışından 163 katılımcı, süs bitkilerinden çiçek ve çiçekçilik malzemelerine, fide ve tohumlardan dikey bahçe uygulamalarına, egzotik ağaçlardan Millet Bahçeleri için Milli bitkilere, sulama ekipmanlarından peyzaj uygulamalarına kadar yüzlerce yeni ürün, malzeme, ekipman ve teknolojilerini sergiledi. Türkiye genelinde toplam 50 bin dekar alanda 1.2 milyar dolarlık üretim kapasitesine sahip süs bitkilerini sektörünü dünya ile buluşturduklarını söyleyen CYF Fuarcılık Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Gültekin GÖKGÜL, “Sektör firmalarından gelen talepleri dikkate alarak, son bir yıldır yurt dışı pazarlarda yoğun bir tanıtım çalışması gerçekleştirdik. Bunun meyvelerini de fuarda aldık. Flower Show İstanbul 2018’e gelen yeni ziyaretçi oranı rekor bir yüzdeye ulaştı. 2019’daki fuarda da katılımcılarımız için alternatif pazarlarda yeni ihracat kanalları açmaya ve süs bitkileri sektörünün 100 milyon dolar ihracat hedefine katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.